Bröllopet!

Det var den mest magiska dagen i mitt liv!

1 veckan sen idag!
Det regnade hela dagen men det rörde mig knappt. Lyckan var större än lite regn! 
Dagen började hos min brudtärna med frukost innan hon som fixade hår och smink kom. Sen körde vi igång.

Jag blev mer än nöjd med håruppsättning och sminkningen.

Sen bar det av mot kyrkan. Här började de verkliga bröllopsnerverna att komma! Shit vad nervös jag var. S kom och han såg mig för första gången i klänning mm. Trots att han oxå verkade nervös sken han av hur vacker jag var och han var stilig som en dag!

Sen var det dags. Vi skulle gå in i kyrkan! Då kände jag bara: Shit va coolt! Vi ska gifta oss!!

Dörrarna öppnas, dags att gå in!

Ser vänner och familj som gråter av lycka! Underbart vackert! 
Väl framme vid prästen känner jag bara värmen. Åh nej det är jätte varmt! Fram med papper och dutta i ansiktet. Sen är det dags. Vigseln är i gång!
Vi sjunger psalmer, prästen pratar och det sjungs sånger. Och det finaste av allt, vi säger våra löften och ja till varandra. Och äntligen får jag min otroligt vackra ring!

Efter ceremonin går vi bak och väntar in våra gäster som ska gå ut. 
Där står vi, jag och min man! Vi gör high five till varandra. Vi klarade det! Vi är nu gifta!

Alla gäster har nu gått ut. Det är dags för oss att gå ut och ta emot alla applåder och gratulationer. Gästerna står längst sidorna i trappan ner från kyrkan. Det kastas mängder med ris!
Jag ser i min brors ögon hur stolt han är över mig och det gör att tårarna inte går att hålla tillbaka.

Nu är det dags för fotografering. Först utanför vår kyrka, Stefanskyrkan med vår släkt och familj och sedan på oss och mina tärnor och S bestman. 
Sen ska vi vidare och fotas vid Kräftriket. Då kommer överraskningen till vårt brudfölje. Vi har beställt limousine. 

Det var en stor överraskning och det var en grymt cool känsla att åka den. 
Vi åkte runt i stan och hade det bra.

När vi kom fram till kräftriket var det som sagt dags för fotografering. Det ska bli spännande att se bilderna sen. Där och då var det väldigt blött och kallt. S gjorde allt för att hålla mig varm.

Efter några bilder var det dags att bege oss mot restaurangen. Entrén blev som vi hade tänkt. Vi gick ner för trappan och alla hurrade för oss. Vi drack bubbel och fotades med släkt och familj igen.

Vi minglade en stund sen var det äntligen dags för bröllopsmiddagen. Maten var precis som när vi smakade den, super god!
Våra toastmasters var så himla duktiga och styrde och fixade med allt så fint. Sen kom alla talen. Oj vilka tal! Vet inte vart jag ska börja! De var så fina och jag gråter nästan bara av att tänka på dem. 
Efter alla fina tal och middagen var över blev det dags för brudvalsen.  
Vi hade bestämt med vårt brudfölje att även dom skulle komma och dansa med oss sen dansade alla! Så fantastiskt fint!

Sen var det dags för bröllopstårta. Den var magisk god. 
Efter det blev det dans och fest resten av kvällen.
Denna dag var helt fantastiskt! Bästa dagen i mitt liv!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0